Ubezpieczenie członków zarządu – D&O
Czego dotyczą Ubezpieczenia CZŁONKÓW ZARZĄDU?
Ubezpieczenia D&O (Directors & Officers) – to polisy chroniące osoby pełniące funkcje zarządcze (czyli np. członków zarządu, rady nadzorczej, prokurentów, dyrektorów) przed osobistą odpowiedzialnością finansową za błędy w zarządzaniu firmą.
D&O jest przydatne zarówno w dużych korporacjach, jak i w mniejszych spółkach oraz fundacjach.

Co obejmuje ubezpieczenie D&O?
- Odpowiedzialność cywilna – za szkody wyrządzone wskutek działań lub zaniechań członka zarządu, np.:
- podejmowanie błędnych decyzji biznesowych,
- naruszenie przepisów prawa (np. prawa pracy, prawa podatkowego),
- złożenie nieprawdziwych oświadczeń,
- niezgłoszenie w porę wniosku o upadłość.
- Koszty obrony prawnej – w przypadku postępowania sądowego, karnego, administracyjnego lub skarbowego.
- Roszczenia ze strony:
- wspólników, akcjonariuszy,
- wierzycieli, kontrahentów,
- pracowników,
- organów państwowych (np. ZUS, US),
- syndyka lub likwidatora.
- Grupowe ubezpieczenie na życie – to forma ubezpieczenia oferowana przez pracodawcę swoim pracownikom, która zapewnia ochronę finansową na wypadek śmierci, poważnego zachorowania, wypadku lub niezdolności do pracy. Ubezpieczenie obejmuje całą grupę osób (np. wszystkich pracowników firmy) i jest zazwyczaj tańsze niż indywidualne polisy.
